Megtanítalak angolul

Megtanítalak angolul

Hétfői hANGOLó - befejezett jelen

2011. június 20. - Mrssheperd

Nézzük végre a befejezett jelen funkcióit:

Akkor használod, ha

1. élményt, tapasztalatot mesélsz el, valamit, ami a múltban történt, és nem az a fontos, hogy mikor, hanem a hatása a jelenre

I have already eaten Chinese food. - Ettem már kínai kaját.

2. a cselekvés, amit elmesélsz, már megtörtént

I have already been to England. - Jártam már Angliában.

3. még nem történt meg, de megtörténhet

I haven't been to America yet. - Még nem jártam Amerikában.

4. ha rákérdezünk, hogy megtörtént-e

Have you ever been to Spain? - Jártál már Spanyolországban?

5. a cselekvés a beszéd pillanata előtt nem sokkal zajlott

I have just spoken to him. - Épp most beszéltem vele.

6. a mai napon, ezen a héten, ebben a hónapban, ebben az évben történt, tehát az az idő, amiről szó van, még nem zárult le

I have seen the news twice today. - Ma már kétszer láttam a híradót (és mivel még csak reggel van, a mai nap még nem ért véget, még láthatom is párszor)

A bejegyzés trackback címe:

https://megtanitalakangolul.blog.hu/api/trackback/id/tr822988601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása