Megtanítalak angolul

Megtanítalak angolul

Jó, jó, de hogy találjam meg a saját motivációmat?

2010. október 19. - Mrssheperd

A "Miért tanuljak angolul?" című bejegyzésben leírt gondolatot folytatnom kell: a legnagyobb hátráltató erő a nyelvtanulásban, ha azt valami szükséges dolognak vesszük. Így teljesen elveszik a dolog élvezeti értéke. És azt már írtam, hogy amit az ember szeret csinálni, abban szárnyakat kap!

Én egyébként így vagyok a nyelvtanítással is. Nyelviskolában vagy magánórákon, ahol mérhetően nagyobb a tanulók motiváltsági szintje és lelkesedése, mint egy általános iskolai tanórán, én is röpködök. Többször előfordult már velem, hogy egy jól sikerült óra után még hosszú ideig teljesen feldobódva jártam-keltem, és nehezen álltam át „lazíts” üzemmódra. És tényleg tudok hangosan kiabálni és fél lábon ugrálni örömömben, amikor egy tanítvány a sikeres nyelvvizsgájáról beszámol! Az alapvetően pozitív hozzáállásom lelkesít másokat, és az ő lelkesedésük visszahat rám. 

Arról biztosíthatlak, hogy az én lelkesedésem már megvan. De mi a helyzet veled? Az most nem elég, hogy lázasan bólogatsz, miszerint: „Igen, igen, én is nagyon lelkes vagyok!” Győzz meg! Fogj egy darab papírt és írj fel 5 dolgot, amiért meg akarsz tanulni angolul. Aztán valamilyen feltűnő színnel emeld ki közülük a legfontosabbat!

Ha ez megvan, akkor ugyanezen a lapon sorolj fel legalább 10 dolgot, amiért jó lesz neked, ha megtanulsz angolul! De vigyázz, csak olyat írhatsz, ami neked személy szerint tényleg örömet fog okozni!

Az utolsó lépés az, hogy keress a neten a témához passzoló képe(ke)t és díszítsd ki a lapodat velük. Majd tedd ki a lakásodban vagy a szobádban egy olyan helyre, ahol naponta többször is megakad rajta a szemed. Ne arra gondolj, hogy „Jézusom, de ciki lesz ha a szobatársam/párom/anyukám meglátja!” Gondold azt, hogy ezzel a számukra talán meghökkentő módszerrel esetleg őket is motiválod arra, hogy elkezdjenek angolul tanulni. Együtt pedig könnyebb is lesz!

Végül ha van kedved, írd le kommentben, hogy boldogultál! Hátha másoknak is segítesz vele…

 

A bejegyzés trackback címe:

https://megtanitalakangolul.blog.hu/api/trackback/id/tr532383133

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása