Megtanítalak angolul

Megtanítalak angolul

Szorongás, félelem - és a sikeres nyelvvizsga

2011. július 06. - Mrssheperd

Nemrég vittem a hatéves lányomat kötelező védőoltásra. Szegény, előtte napokig erről beszélt, és mire bementünk a rendelőbe, már szó szerint rettegett az oltástól, pedig mindent okosan elmagyaráztam neki. A végén már sírt a félelemtől, aztán a doktor néni belebökte a karjába a tűt, ő pedig csupa könny arccal azt zokogta: Anya, nem is fáj! egyáltalán nem is éreztem! Úgy gondolom, azért félt ennyire, mert nem tudta, mennyire fog fájni.

Erről jutott eszembe, hogy ha valakinek feltétlenül szüksége van nyelvvizsgára a tanulmányaihoz, mekkora blokkot jelent, ha úgy megy az illető vizsgázni, hogy nem tudja, mi vár rá. Nem úgy értem, hogy nem ismeri mondjuk a vizsgafeladatokat. Azt gondolom, aki kicsit is komolyan veszi a nyelvvizsgára való felkészülést, az

1. tájékozódik, az adott iskolában, főiskolán, egyetemen melyik nyelvvizsgát fogadják el.

2. Aztán megismerkedik azoknak a vizsgáknak a felépítésével, és kiválasztja, melyikben van a legtöbb olyan feladat, ami számára nem megoldhatatlan. (Például aki nem tud fordítani, az nem megy Origo nyelvvizsgára. A fordítás egy készség, nem megy mindenkinek, ezt el kell fogadni.)

3. Végül  a tanárával vagy egy ismerőssel, aki már sikeresen letette azt a nyelvvizsgát, alaposan átbeszéli, hogy is zajlik az egész.  Írásbeli előtt mikor kell odaérni, hogy hívják be és ültetik le a vizsgázókat, mennyire közel ülnek egymáshoz, mire érdemes közben figyelni, a vége előtt néhány perccel figyelmeztetnek-e, érdemes-e innivalót, csokit vinni, mi van, ha valakinek ki kell mennie a mosdóba...stb. Szóbelinél mikor kell odaérni, nagyjából időben behívnak-e, hányan ülnek benn a vizsgáztatók, mit csinálnak, mi történik az elején, húzni kell a feladatot vagy a vizsgáztató találja ki, milyen ruhát illik felvenni, hogy üljön a vizsgázó...stb

4. Az utolsó jótanácsomat az agykontrollosok fogják igazán érten: érdemes vizsga előtt, az előbb felsorolt információk birtokában lehetőleg ellazult állapotban részletesen elképzelni, hogy is fog lezajlani az egész. A www.esettanulmányok.hu oldalon nagyon sok sikertörténetet olvashatsz hasonló módon letett sikeres nyelv és egyéb vizsgákról.

A bejegyzés trackback címe:

https://megtanitalakangolul.blog.hu/api/trackback/id/tr383031965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Valezius 2012.06.29. 10:14:26

Akár azt hiszed, hogy jól megy neked a fordítás, akár azt, hogy nem igazad lesz. :-)

Mrssheperd 2012.06.29. 13:02:44

@Valezius: Tapasztaltad? Mert akkor hihetnél abban is, hogy meg tudod csinálni! :)

Valezius 2012.07.04. 12:18:31

Köszönöm, már eljutottam odáig, hogy hiszek magamban. Ezért nem is igazán én vagyok a blog célközönsége. Mindössze azért keveredtem ide, mert továbbra is kutakodom jobbnál-jobb nyelvtanulási módszerek után. :-)

Én is csak azt tudom tanácsolni, hogy higgyen magában, ha nekem ment, akkor bárki másnak is fog menni :)
süti beállítások módosítása