Megtanítalak angolul

Megtanítalak angolul

Passzívból aktívba

2010. december 03. - Mrssheperd

És hogy mit lehet még kihozni a Hamupipőkés videos feladatból. Az szerintem mindenki számára világos, hogy a szavak, amikkel egy-egy szövegben találkozol, a passzív szókincsedet gyarapítják először. Olvasod a szót, felismered, hogy „Igen, igen, ezt a szót már láttam valahol.” Először lehet, hogy még a jelentésére sem emlékszel. Később beugrik a jelentése is, de még mindig nem használtad. Ahhoz, hogy bekerüljön az aktív szókincsedbe és be is épüljön oda, meg kell ragadnod minden lehetőséget arra, hogy használd azt a bizonyos szót. Én erre nagyon jónak találom a mondatfordításokat, természetesen ezúttal magyarról angolra.

Írtam is nektek néhányat, lehet megint dolgozni:

A kandalló tele van hamuval.

Egyszer volt, hol nem volt, élt egyszer egy kismalac.

Hirtelen megállt mellettem egy fantasztikus sportkocsi.

Az osztálytársaim nagyon irigyelnek engem. De engem nem zavar.

A gyerekek alig várják a karácsonyt. Nagyon izgatottak.

Kate nem kapta meg az állást, ezért most nagyon csalódott.

A két rabló azonnal elmenekült.

Nagyon meglepődtem, amikor találkoztam vele. Azt hittem, külföldön van.

Nem kellene kinevetned. Egész jó az ötlete.

Nagyon fukar. Kértem tőle kölcsön, de nem adott.

A bejegyzés trackback címe:

https://megtanitalakangolul.blog.hu/api/trackback/id/tr912490098

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása