Megtanítalak angolul

Megtanítalak angolul

Hétfői hANGOLó - folyamatos múlt

2011. november 21. - Mrssheperd

Az angolok akkor használják, ha

1. a cselekvés a múlt egy adott pillanatában ment végbe (emlékszel? A folyamatos jelen ebben a pillanatban - a folyamatos múlt a múlt egy adott pillanatában)

 

ezt az adott pillanatot jelölhetik

a) óra perccel: I was learning English yesterday at 4. - Tegnap 4-kor éppen angolt tanultam.

 

b) egy másik cselekvéssel: I was learning English when you arrived home. Épp angolt tanultam, amikor te hazaértél.

 

2. a cselekvés a múltban hosszabb ideig történt

I was learning English all day yesterday. - Tegnap egész nap angolt tanultam.

 

3. két cselekvés a múlt egy adott pontján egymással párhuzamosan zajlott

I was learning English while you were reading. - Angolt tanultam, mialatt te olvastál.

 

Fordítsd le az alábbi mondatokat:

 

Tegnap egész nap takarítottam.

 

Múlt pénteken háromkor épp fociztunk.

 

Mialatt én vasaltam, ő mosogatott.

 

Épp a fürdőkádban ültem, amikor megszólalt a telefon.

 

Egész múlt héten a vizsgáimra tanultam.

 

Mialatt anya virágokat ültetett, apa füvet nyírt.

 

Tegnap este hatkor épp vacsoráztunk.

 

Épp vacsoráztunk, amikor a szomszéd becsengetett.

 

A leckémet írtam, amikor anya hazaért.

 

Egész nyáron dolgozott.

 Olvass még több példamondatot és hasznos tippet a nyelvtanulásról a weboldalamon: http://megtanitalakangolul.hu/

 

A bejegyzés trackback címe:

https://megtanitalakangolul.blog.hu/api/trackback/id/tr143400965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása