Megtanítalak angolul

Megtanítalak angolul

Analitikus vagy globális?

2011. január 26. - Mrssheperd

Különbséget tehetünk a tanulók között az információfeldolgozási stílus alapján is. Így megkülönböztethetünk analitikus és globális stílusú tanulókat.

 

Akiket  globális gondolkodás jellemez:

Elsőként érteniük kell, mit és miért tanulnak, és utána tudnak a részletekre figyelni. A tananyagra való rálátáshoz a tanulást annak összefoglalásával kell kezdeniük. Számukra az egész agyat igénybe vevő módszerek a leghatékonyabbak. Könnyebben tanulnak rövid történetek segítségével. Segítséget jelentenek az illusztrációk, a humor, a különböző jelek és mindenfajta szemléltetés.

 

Az analitikus gondolkodású diák:

A tananyagot aprólékosan, részletezően kidolgozza, képes lépésről-lépésre haladni. Kedveli az adatgyűjtést, elemzést. Fontos számára a dolgok működésének megértése, az ötletek megítélése tények, kritériumok és logikus érvelés alapján. Tudatában van a lépések sorozatának, a meglévő információinak és a végzendő gondolkodási műveleteknek, előre begyakorolt módon halad. Az analitikus gondolkodás jellemzően logikus, tényszerű, kritikus, szakmai.

Te vajon melyik csoportba tartozol?

Minden sorban ossz el 5 pontot a két állítás között aszerint, melyik mennyire igaz Rád! Például ha az Analitikus állítás jobban igaz, mint a Globális, írj négy pontot az „A” oszlopba és egyet a „G”-be (vagy a különbség mértékétől függően 3-at és 2-t).

 

Analitikus

Amikor tanulok . . .

1 könnyen figyelmen kívül hagyom a zavaró tényezőket

2 jobb egyedül, mint másokkal

3 befejezek egy munkát, mielőtt áttérnék egy másikra

4 elkezdem a munkát, nem várom meg, hogy más hogyan csinálja

5 az asztalomon rendnek kell lennie, hogy tudjak koncentrálni

6 szeretem magam eldönteni, hogyan végezzem a feladataimat

7 könnyebb a részletekre emlékeznem, mint a fő gondolatra

8 jobban szeretek egyénileg versenyezni

9 szeretem az igaz-hamis és az egymegoldásos teszteket

10 fontos, hogy a tanár osztályozza a munkámat

11 átnézem a kijavított dolgozatot, és kijavítom a   hibáimat

12 szeretem, ha egy feladatot lépésekre lebontva kapok meg

13 szeretek magam gondolkodni és magam dönteni

14 nem veszem sértésnek, ha valaki megmondja, hogy hibáztam

15 a körülmények okozzák, ha felkészülten nem tudtam teljesíteni

 

Globális

Amikor tanulok . . .

1 nehéz figyelmen kívül hagynom a zavaró tényezőket

2 jobb másokkal, mint egyedül

3 új munkába fogok, még akkor is, ha a korábbit nem fejeztem be

4 inkább megvárok valaki mást, hogy elkezdje, mielőtt én elkezdem

5 akkor is tudok dolgozni, ha az asztalomon rendetlenség van

6 szeretem, ha a tanár megmondja, hogyan végezzem a feladatot

7 könnyebb a fő gondolatra emlékeznem, mint a részletekre

8 jobban szeretek csapatban versenyezni

9 szeretem, ha a tesztben a kérdésre indokolni kell a választ

10 nem bánom, ha a tanár nem ad jegyet, csak értékelje a munkámat

11 átnézem a kijavított dolgozatot, de nem javítom ki a hibáimat

12 ismernem kell az egész feladatot, mielőtt a részleteivel foglalkoznék

13 kikérem mások véleményét, ha nem vagyok biztos a döntésben

14 könnyen sértésnek veszem, ha valaki megmondja, hogy hibáztam

15 magamat okolom, ha ugyan felkészültem, mégse tudtam teljesíteni

 

 

Számold össze, hány pontot szereztél az A, illetve G oszlopban! A két szám aránya tükrözi, milyen arányban használod az analitikus, illetve a globális megközelítési módokat.

A bejegyzés trackback címe:

https://megtanitalakangolul.blog.hu/api/trackback/id/tr442614475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása