Megtanítalak angolul

Megtanítalak angolul

Angol tanítás - hogyan tovább?

2011. augusztus 30. - Mrssheperd

Még mindig visszatérek kicsit a kormány angollal kapcsolatos terveihez.

Hogy az angol könnyű-e? Én 6 évig tanultam a németet általános iskolás koromban, és a szerencsések közé tartoztam, akik nem az orosszal bajlódtak. (Oroszul csupán egy évig kellett tanulnom, de van egy vers, a Szeptember elseje című, amit még mindig el tudok mondani. Ja, és jelenteni is tudok oroszul. Erről mindig az jut eszembe, amikor okos emberek arról vitatkoznak, hogy kell-e óvodában vagy alsó tagozaton idegen nyelvet tanítani a gyereknek, amikor a büdös kölke még magyarul se tud írni, olvasni. Szerény véleményem és tapasztalataim alapján, igenis meghatározó a korai találkozás ÉLMÉNYE az idegen nyelvvel! És nem írni meg olvasni kell megtanítani a kisgyereket idegen nyelven, hanem dalokat, mondókákat, játékokat (Lásd fent: élmény), ami a későbbi tanuláshoz való hozzáállását alapvetően meg fogja határozni.)

Amikor bekerültem középiskolába, az elsők között voltam, aki jelentkezett az angolos csoportba, bár akkor még semmit nem tudtam angolul. Csak abban voltam biztos, hogy németet nem akarok tanulni. És igen, iszonyatosan jó érzés volt fél év (kizárólag iskolai) angoltanulás után megérteni Beatles számok szövegét és nagyon egyszerű tőmondatokban megfogalmazni a mondanivalómat.

Szerintem nulláról alapfokra vagy valamivel afölé tényleg gyorsan és látványosan el lehet jutni az angol nyelvben. Hogy ez mit is jelent pontosan, azt elolvashatod az alábbi oldalon. A táblázat A1 és A2 oszlopát nézd.

http://europass.cedefop.europa.eu/LanguageSelfAssessmentGrid/hu

Szerintem Magyarországon a semmilyen idegen nyelven nem beszélők nagy része el tudna jutni erre a szintre.

Hogy ez miért lenne jó? Mert ma az angol nyelv mindenhol körülvesz minket. Egyszerűen része a mindennapoknak. És itt most nem arra gondolok, hogy el kéne felejtenünk tisztességesen magyarul beszélni vagy magyar szavak helyett angolt használni, mert az a menő. (Én nem szeretek lájkolni dolgokat.) De szerintem homokba dugja a fejét az, aki azt állítja, az angol nélkül is lehet boldogulni - vagy ha lehet is, biztosan nehezebben.

 

Az egy következő blogbejegyzés témája lesz, hogy szerintem nem kell mindenkinek középfokú nyelvvizsga.

A bejegyzés trackback címe:

https://megtanitalakangolul.blog.hu/api/trackback/id/tr143189450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása