jan
10

1945 január 10-én született Rod Stewart, brit énekes, dalszövegíró. Itt egy gyönyörű dal tőle, egy szülinapos tanítványomnak: 

I see trees of green, red roses too
I see them bloom for me and you
And I think to myself, what a wonderful world!

I see skies of blue and clouds of white
The bright blessed day and the dark sacred night
And I think to myself, what a wonderful world!

The colors of the rainbow, so pretty in the sky
Are also on the faces of people goin' by
I see friends shakin' hands, sayin', "How do you do?"
They're really sayin', "I love you"

I hear babies cryin', I watch them grow
They'll learn much more than I'll ever know
And I think to myself, what a wonderful world!

The colors of the rainbow, so pretty in the sky
Are also on the faces of all the people goin' by
I see friends shakin' hands, sayin', "How do you do?"
They're really sayin', "I love you"

I heard my babies cryin' and I watch them grow
They'll learn much more than I've ever, ever known
And I think to myself, it's a wonderful world!

I think to myself, what a wonderful world!
What a wonderful world!
And I think to myself, what a wonderful world!



Read more: Rod Stewart - What A Wonderful World Lyrics | MetroLyrics

jan
3

 

January 3 is unofficially considered National Chocolate-Covered Cherry Day in the United States.

Cella's brand of cherry cordial confection

 cherry.jpg

 

 

 

 

 

 

Chocolate covered cherries are a traditional dessert confection. Variations include cherry cordial candy with liquid fillings often including cherry liqueur, as well as chocolate covered candied cherries and chocolate covered dried cherries.

Manufacturers of chocolate covered cherries include Marich Confectionery and Cella's. Chocolate covered cherries feature in the story-line of the South Park episode Simpsons Already Did It. Cherry cordial candy are also popular. Chukar Cherries in central Washington state dries 250,000 pounds of cherries and creates a much richer taste.

Tom Faglon released a recipe for dark chocolate bark where he added pomegranate seeds on the surface of dark chocolate. The taste has been described by Melissa Clark of the New York Times as sophisticated.

 

Forrás: From Wikipedia, the free encyclopedia

 

confection = a sweet preparation, such as candy.

cordial = a liqueur.

candied = impregnated with sugar or syrup

dried = preserved by removing natural moisture

manufacturer = a person, an enterprise, or an entity that produces something.

bark = covering, skin, layer

pomegarante = a round fruit with a round fruit with membranous chambers filled with a juicy, tart red pulp and white seeds

 

 

jan
1

jan-1.jpgJanuár elseje van, itt az ideje, hogy gondosan megtervezd az előtted álló évet. Nyelvtanulás szempontjából is.

Először is nézd meg, milyen határidőkre mit kell teljesítened. Ha mondjuk a tanév végéig szerezned kell egy középfokú nyelvvizsgát, mert ez a feltétele a záróvizsgára bocsátásnak, akkor most ne legyints azzal, hogy "Hol van az még!". Hamarabb a nyakadon lesz, mint most gondolnád. Atya ég! Hány ilyen emberrel találkoztam már! Miért ne lehetnél te az az okos,aki a más kárán tanul?

Nézd meg alaposan a választható és az iskolád által elfogadott nyelvvizsgákat. Ismerd meg, melyik számodra a legkönnyebb. Nézd meg a vizsgaidőpontokat. Figyelj a jelentkezési határidőkre. Számíts rá, hogy sikeres nyelvvizsga esetén is lehet néhány hét, amíg bizonyítványt kapsz. Tájékozódj!

Aztán a vizsgáig hátralévő időt oszd be apró lépésekre. Készíts magadnak minden hónapra egy nyelvtanulási naptárt. Ilyen egyszerűre gondoltam, mint ez:

january-2016-calendar.jpg

Napról napra tervezd meg, mit fogsz tenni a célod elérése érdekében. De kérlek, ne csak olyanokat tervezz, hogy "Megoldok egy nyelvtani tesztet" vagy "Megcsinálok egy fordítást". Heti egy-két alkalommal legyen a terveid között olyan dolog is, amit élvezel. Mondjuk megnézheted a kedvenc filmedet angolul. Vagy meghallgatsz egy számot úgy, hogy figyelsz a felbukkanó nyelvtani szerkezetekre is.

Minden elvégzett feladat mellé tegyél egy nagy pipát, és jutalmazd is meg magad. Mert megérdemled. :)

júl
17

TELC Írásbeli vizsga

Vizsgarész megnevezése

idő (perc)

max. pont

minimum pont teljesítendő készségenként 40%

minimum pont teljesítendő vizsgarészenként 60%

I. Olvasott szöveg értése

90

75

30

90

II. Nyelvtani, lexikai ismeretek

30

 

III. Fogalmazási készség

30

45

18

Összesen

120

150

 

 

 

 

 

 

 

Szóbeli vizsga

Vizsgarész megnevezése

idő (perc)

max. pont

minimum pont teljesítendő készségenként 40%

minimum pont teljesítendő vizsgarészenként 60%

I. Hallott szöveg értése

30

75

30

90

II. Beszédkészség mérése

20+16

75

30

Összesen

 

150

 

 

 

Az egyes feladatrészek rövid leírása

ÍRÁSBELI VIZSGA

  1. Olvasott szöveg értése
  1. Globális értés mérésére a vizsgázónak 5 rövid szöveghez megfelelő címet kell választania 10 előre megadott cím közül.
  2. Komplex értés igazolására egy szöveg elolvasása után 5 feleletválasztásos kérdésre kell válaszolni.
  3. Szelektív olvasási feladat keretében 12 hirdetés alapján 10 állításnak kell párt találni
  1. Nyelvtani, lexikai ismeretek
  1. Egybefüggő szövegben kell megoldani 10 feleletválasztásos tesztkérdést.
  2. Egybefüggő szövegben kell elhelyezni 10 szót 15 előre megadott szó közül.

III. Fogalmazási készség

  1. A levélírás során 4 előre megadott tartalmi elem befoglalásával kell általában hivatalos vagy félhivatalos levelet írni. 

SZÓBELI VIZSGA

  1. Hallott szöveg értése

1.1 Párosító feladat + 1 kakukktojás. A feladatot egyszer hallgathatják meg a vizsgázók.

I.2. Komplex értés igazolására a vizsgázók a szöveg meghallgatása után 10 igaz/hamis kérdésre válaszolnak. A feladatot kétszer hallgathatják meg a vizsgázók.

I.3. Szelektív értés igazolására a vizsgázók a szöveg meghallgatása után 5 feleletválasztós kérdésre válaszolnak. A feladatot egyszer hallgathatják meg a vizsgázók.

  1. Beszédkészség mérése

20 perc felkészülés

Tudnivalók: A vizsgázók a felkészülési idő alatt jegyzetet készíthetnek (nem a feladatlapra!), amit a vizsgán használhatnak. A vizsga során nem a készített jegyzetek felolvasását kérjük, hanem a másik vizsgázóval történő beszélgetést, hiszen a vizsgarész a kommunikatív képességeket méri.

  1. Kapcsolatfelvétel/bemutatkozás

Ez idő alatt lehetősége van a vizsgázóknak, hogy a vizsga elején megismerkedjenek egymással, így könnyebben tudnak majd beszélgetni a vizsga során. Hobbi vagy nyelvtanulás téma megvitatásával kezdenek a vizsgázók.

  1. Prezentáció

A prezentáció során a vizsgázónak be kell mutatnia az általa választott témát a másik vizsgázó számára, illetve legalább egy kérdésére válaszolni.

Angol B2 prezentáció - Témák

  1. Véleménykifejtés/Vita

A vizsgázónak a szöveg (vagy a szövegek) témája alapján kell beszélgetnie, amit a felkészülési idő alatt elolvasott (nem kell összefoglalni a szöveget). A vita folytatásában a vizsgázóknak el kell mondaniuk saját érveiket a témával kapcsolatban. Vigyázniuk kell arra, hogy a vita beszélgetés jellege megmaradjon. Cseréljék ki érveiket és menjenek bele az egyes érvek megvitatásába.

  1. Problémamegoldás/konszenzuskeresés

A vizsgázóknak együtt meg kell tervezniük valamit. Csak a szituáció adott számukra (pl. egy kirándulás vagy egy party szervezése), a terv részletei rájuk vannak bízva. Át kell gondolniuk, hogy mi mindenre kell figyelniük a terv elkészítésekor, elő kell adniuk ötleteiket és tanácsaikat.

 

júl
16

TársalKODÓ Kodolányi Középfok kétnyelvű

A szóbeli vizsgán elérhető összpontszám: 90 pont.

A szóbeli középfokú vizsga akkor sikeres, ha a vizsgázó eléri az összpontszám 60%-át (54 pont), valamint készségenként a teljesítési minimumot (40%).

 

Készség

Feladat

Maximális pont

Teljesítési minimum

Idő

Szótár-használat

Beszédkészség

1. kötetlen beszélgetés 2-3 témáról

(4-5 perc)

50 pont

20 pont

max. 15 perc

Szótár nem használható

2. szerepjáték (telefonos VAGY mindennapi) - magyar nyelvű instrukciók alapján

(3-4 perc)

3. önálló témakifejtés a közvetített szöveg alapján

Közvetítői készség

4. magyar nyelvű, kb. 250 szó terjedelmű szöveg lényeges információinak közvetítése idegen nyelvre

10 pont

4 pont

10 perc felkészülési idő + 5 perc közvetítés

Hallás utáni értés

1. feleletválasztós

30 pont

12 pont

25 perc

2. idegen nyelvű kérdésekre idegen nyelvű válasz

 

Az írásbeli vizsgán elérhető összpontszám: 100 pont. Az írásbeli középfokú vizsga akkor sikeres, ha a vizsgázó eléri az összpontszám 60%-át (60 pont), valamint készségenként a teljesítési minimumot (40%).

 

Készség

Feladat

Maximális pont

Teljesítési minimum

Idő

Szótár-használat

Nyelvismeret

15 ütemes felelet- választós lyukas szöveg kitöltése

12 pont

nincs

90 perc

Szótár nem használható

15 ütemes lyukas szöveg kitöltése előre megadott szókészletből

12 pont

Olvasáskészség

8 lyukas összefoglaló szöveg kiegészítése

24 pont

15 pont

6 ütemes felelet- választós teszt

12 pont

Íráskészség

olvasói levél írása, 200-250 szó terjedelemben

40 pont

16 pont

90 perc

Szótár használható

 

júl
15

PANNON B2 szintű szóbeli vizsga leírása

 

A felkészülés megkezdése előtt a vizsgázó kihúzza vizsgafeladatsorát, amelyen magyar nyelven szerepelnek a feladatra vonatkozó utasítások és az elérhető maximális pontszám.
A vizsgán két vizsgáztató vesz részt, az egyik az interlokutor (kérdező-vizsgáztató), a másik az értékelő-vizsgáztató szerepét tölti be. Az értékelő-vizsgáztató és az interlokutor is analitikus skálán értékel. A vizsgázó végeredménye a két értékelő közös értékelése alapján alakul ki.
Felkészülési idő: 20 perc
A vizsga időtartama: 20 perc

  1. Irányított beszélgetés a vizsgázó a vizsgáztatóval mindennapi élethelyzeteivel kapcsolatban, mindennapi témákkal kapcsolatosan folytat beszélgetést.
    Az értékelés szempontjai: társalgás, beszédértés, grammatika, szókincs
    A vizsgarész időtartama: 5 perc
    Az elérhető pontszám: 20
  2. Önálló beszéd vizuális stimulus alapján. A vizsgázó két kép alapján beszél önállóan valamely témáról, a képekkel kapcsolatosa magyaráz, érvel, indokol, meggyőz.
    Értékelési szempontok: összefüggő beszéd/koherencia, folyékonyság, grammatika, szókincs
    A vizsgarész időtartama: 5 perc
    Az elérhető pontszám: 20
  3. Szituáció: szituációs szerep¬játék a vizsgáztatóval magyar nyelvű szituáció alapján. A vizsgázó a mindennapi életben előforduló szituációban folytat interakciót, old meg problémát a vizsgáztatóval.
    Az értékelés szempontjai: interakció, beszédértés, nyelvhelyesség, szociolingvisztikai megfelelés
    A vizsgarész időtartama: 5 perc
    Az elérhető pontszám: 20
  4. Idegen nyelvű szöveg közvetítése magyar nyelven: a vizsgázó idegen nyelvű szöveg lényeges információit közvetíti magyar nyelven.
    Az értékelés szempontjai: információközvetítés, nyelvi megoldás
    A vizsgarész időtartama: 5 perc
    Az elérhető pontszám: 10

A középfokú (B2) beszédértés vizsgarész feladatai

A vizsga időtartama: 20 perc
A vizsgázó 2 x 1,5-2,5 perc összterjedelmű, 1 monologikus és 1 dialogikus szöveget hallgat meg kétszer hangfelvételről. A szövegek meghallgatása után a vizsgázó a szöveggel kapcsolatos idegen nyelvű kérdésekre válaszol, rövid információkkal egészít ki táblázatot.
Az elérhető pontszám eredetileg 20 (2x10) pont volt, a külső és belső validálás eredményei után: 2x20pont = 40 az egyenlő súlyozás érdekében.

 

 

B2 szintű írásbeli vizsga leírása

 

A vizsga teljes időtartama: 180 perc

  1. Írott szöveg értése:
      1. a. Szövegértés nyitott kérdésekkel: 10 db 1 pontos angol nyelvű kérdés, rövid angol nyelvű válaszokkal (10 pont)
      1. b. Szövegkiegészítés: 1 összefüggő, 18-22 soros szöveg; a szöveget ki kell egészíteni a megadott 13 mondat vagy tagmondat közül 10-zel, itemenként 1 pont, 13 mondat/ tagmondat közül kell választani (10 pont)
      1. c. Cloze teszt szóbankkal: 20 pont

A vizsgarész időtartama: 50 perc.
Az elérhető pontszám: 40 pont

  1. Közvetítés: magyar nyelvű szöveg lényegét idegen nyelven összefoglalja, idegen nyelvű szöveg lényegét magyar nyelven összefoglalja. A feladathoz szótár használható.

Magyarról idegen nyelvre történő közvetítés értékelési szempontjai: tartalom, szókincs, nyelvhelyesség/helyesírás, kohézió
Idegen nyelvről magyarra történő közvetítés értékelési szempontjai: információközvetítés, nyelvi megoldás
A feladathoz szótár használható.
A vizsgarész időtartama: 65 perc.
Az elérhető pontszám: 40 pont (20+20 pont)

  1. Írásfeladat: Magyar nyelven kapott információk (3-5 pont) alapján a vizsgázó két különböző műfajú idegen nyelvű szöveget alkot (pl. magánlevelet ír).
    Az értékelés szempontjai: tartalom, szókincs, nyelvhelyesség/helyesírás, kohézió.  A feladathoz szótár használható.
    A vizsgarész időtartama: 65 perc.
    Az elérhető pontszám: 40 pont
júl
14

ITK Origo B2 (középfok) – TÁBLÁZATOS ISMERTETŐ

Szóbeli (B2)

Nyelvi készség

Feladattípus

Időtartam

Pontszám

Teljesítési
minimum

Feladat

Vizsgarész

Beszédkészség

Irányított beszélgetés
(az egyik vizsgáztatóval, általános témákról)

Kb.
5-6 perc

Kb.
15 perc

50* pont

20 pont

Önálló témakifejtés (kép alapján)
(két kihúzott kép közül választható)

Kb.
4-5 perc

Szituációs párbeszéd
(egy kihúzott szerepjáték alapján)

Kb.
4-5 perc

Beszédértés

Hallott szöveg értése (hangfelvétel)
(standard beszédtempóban felolvasott, szerkesztett célnyelvi szöveg(ek) háromszori meghallgatása;
a szöveg(ek)re vonatkozó magyar nyelvű kérdések megválaszolása)

kb.
2-2,5 perc

Kb.
20 perc

20 pont

8 pont

Szóbeli összesen:

70 pont

Az eredményes szóbeli vizsga minimum pontszáma:
(a készségenként előírt teljesítési minimumok elérése esetén)

42 pont (60%)

 

Írásbeli (B2)

Nyelvi készség

Feladattípus

Időtartam

Terjedelem

Pontszám

Teljesítési
minimum

Nyelvismeret

Nyelvismereti feladatsor
(feleletválasztós tesztkérdések nyelvtani és lexikai ismeretek mérésére)

30 perc
(szótár nélkül)

50
egység

15 pont

nincs

Közvetítés

Közvetítés idegen nyelvről magyarra
(általános témájú, autentikus idegen nyelvű szöveg – legtöbbször újságcikk – fordítása)

150 perc
(szótár
használható)

1000-1200
leütés

20 pont

8 pont

Íráskészség

Irányított fogalmazás
(levél írása meghatározott kommunikációs helyzetben, két téma közül választható magyar nyelvű irányítási szempontok alapján)

17-20
sor

20 pont

8 pont

Szövegértés

Olvasott szöveg értése
(autentikus idegen nyelvű sajtócikkre vonatkozó magyar nyelvű kérdések megválaszolása)

3000-3200
leütés

25 pont

10 pont

Írásbeli összesen:

80 pont

Az eredményes írásbeli vizsga küszöb pontszáma:
(a készségenként előírt teljesítési minimumok elérése esetén)

48 pont (60%)

 

Komplex (szóbeli + írásbeli) vizsga összesen:

150 pont

 

* A Beszédkészség vizsgarész részletes értékelése (B2)

 

Értékelési szempont

Feladat

Összesített
pontszám

Irányított
beszélgetés

Önálló témakifejtés
(kép alapján)

Szituációs
párbeszéd

Beszédkészség

Kommunikatív érték

10 pont

5 pont

10 pont

25 pont

Szókincs

5 pont

5 pont

5 pont

15 pont

Nyelvhelyesség
(1-3 feladatra)

10 pont

10 pont

A beszédkészség vizsgarész pontszáma összesen:

50 pont

Beszédértés

Értékelés a javítási
útmutató alapján

Hallott szöveg értése

20 pont

A B2 (középfok) szóbeli vizsga összesített pontszáma:

70 pont

 

További információk: www.itk.hu

júl
13
  • Legyen konkrét célod! Mondjuk: középfokú nyelvvizsgát szeretnék szeptember elejére.
  • Tájékozódj! Ismerd meg a nyelvvizsga választékot. Nézz utána, melyik vizsgán milyen típusú feladatok várnak, lehet-e szótárt használni, mennyi idő van a feladatokra, mik a szóbeli témakörök, milyen időpontok vannak, mi a jelentkezés határideje stb
  • Gyakorold be a feladattípusokat! Tudd, melyik feladat az erősséged, melyik a gyenge pontod.
  • Vezess naplót a felkészülésről! Ne felejtsd el, hogy a kevesebb több: inkább csinálj meg kétnaponta egy nyelvvizsgafeladatot, mint heti egy alkalommal ötöt.
  • Légy kitartó! Ha holtponthoz érsz, segíts magadnak átlendülni rajta. Vedd fel a telefonoddal a következő pozitív állításokat, és hallgasd őket naponta többször is. A hatás nem marad el. http://megtanitalakangolul.blog.hu/2013/12/29/tamogatas_a_kovetkezo_evre
  • Kikapcsolódás közben is angolozz! Hallgass zenét a szövegre figyelve, nézz meséket vagy filmeket angol hanggal, olvass könnyített olvasmányokat! Tedd az angolt a mindennapjaid részévé!
  • Jutalmazd meg magad az elvégzett feladatokért! Akkor legközelebb is szívesen állsz neki a gyakorlásnak!
  • Hagyj időt a pihenésre is! Relaxálj, menj sétálni, beszélgess barátokkal, és aludj eleget!
  • Keress barátokat, akik a nyelvvizsga felkészülésben is társak lehetnek. Támogassátok egymást!
jún
19

Tanítványaimnak már sokszor javasoltam, hogy nézzenek filmeket angolul. Persze egy általános iskolásnak, aki csak egy, két vagy három éve tanul angolul, nem lenne célszerű  rögtön egy egész estés film angol változatával kezdeni. De a rajzfilmek tökéletesen megfelelnek a célnak: rövidek, egyszerű a nyelvezetük, és a szövegkörnyezetből, meg a kép alapján nem bonyolult feladat az ismeretlen szavak jelentését kitalálni. Találtam is néhány gyűjteményt, amit jó szívvel ajánlok:

http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/short-stories

http://www.angolgyerekmesek.hu/mesek/

http://mesefilmek.hu/mesek/angol

 

 

máj
31

ITK ORIGO típusú nyelvvizsga 2015 nyári / őszi időpontjai

 

Írásbeli               Szóbeli                                                                                          

időpont:                                                                                                                               

 

2015.07.04.

2015.07.03-06.

angol nyelv alap-, közép- és felsőfok
német nyelv alap- és középfok

2015.06.15.

2015.08.08.

2015.08.07-10.

angol és német nyelv alap- és középfok
eszperantó nyelv középfok

2015.07.20.

2015.09.12.

2015.09.11-19.

angol, francia és német nyelv alap-, közép- és felsőfok
eszperantó, lovári (cigány), olasz, orosz és spanyol nyelv alap- és középfok

2015.08.24.

2015.10.03.

2015.10.02-10.

latin nyelv alap-, közép- és felsőfok
angol és német nyelv alap- és középfok
francia nyelv középfok
egynyelvű eszperantó és magyar vizsga alap-, közép- és felsőfok

2015.09.14.

2015.10.01-22.

arab, beás (cigány), bolgár, cseh, dán, finn, horvát, japán, kínai, lengyel, ógörög, román, ruszin, svéd, szerb, szlovák, szlovén, török, ukrán és újgörög nyelv alap-, közép- és felsőfok

2015.11.07.

2015.11.06-13.

angol, eszperantó, francia, lovári (cigány), német, olasz, orosz és spanyol nyelv alap-, közép- és felsőfok

2015.10.15.

Az utolsó oszlopban a jelentkezés határideje látható.

Forrás: http://www.itk.hu

 

okt
31

pumpkin
 

Once upon a time in an old village in Ireland, there lived a man named Jack. Jack was so mean that even the Devil didn't like him. Jack kept every penny he had. He never shared.

Jack died on Halloween night. But when he knocked on the door of heaven, he was turned away because he was so selfish. Then he went to the Devil's door. He was very angry and cried, "Where can I go? How can I see in this darkness?"

The Devil tossed a burning coal into a hollow pumpkin and told Jack to wander forever with only the pumpkin to light his path. From that day he has been called "Jack o’ Lantern."

okt
30

Complete this story with the verbs.

pumpkin
 

Once upon a time in an old village in Ireland, there _____________ a man named Jack. Jack _____________ so mean that even the Devil _____________ him. Jack _____________ every penny he _____________. He never _____________.

Jack _____________ on Halloween night. But when he _____________ on the door of heaven, he was turned away because he _____________ so selfish. Then he _____________to the Devil's door. He _____________ very angry and _____________, "Where can I _____________? How can I _____________in this darkness?"

The Devil _____________ a burning coal into a hollow pumpkin and _____________ Jack to _____________forever with only the pumpkin to _____________ his path. From that day he has been called "Jack o’ Lantern."

be, go, keep, tell, live, be, not like, have, share, die, be, cry, go, see, toss, wander, light, knock,

okt
26

"Soon We'll Be Found"

Come along it is the break of day
Surely now, you'll have some things to say
It's not the time for telling tales on me

So come along, it wont be long
'Til we return happy
Shut your eyes, there are no lies
In this world we call sleep
Let's desert this day of hurt
Tomorrow we'll be free

Let's not fight I'm tired can't we just sleep tonight
Turn away it's just there's nothing left here to say
Turn around I know we're lost but soon we'll be found

Well it's been rough but we'll be just fine
Work it out yeah we'll survive
You mustn't let a few bad times dictate

So come along, it wont be long
'Til we return happy
Shut your eyes, there are no lies
In this world we call sleep
Let's desert this day of hurt
Tomorrow we'll be free

Let's not fight I'm tired can't we just sleep tonight
Turn away it's just there's nothing left here to say
Turn around I know we're lost but soon we'll be found
júl
15

Persze! Ez egyáltalán nem lehetetlen.! Látogasd meg a http://www.studentsoftheworld.info/menu_penpals.php oldalt és keress magadnak levelezőtársat.

Először országonként látod a levelezőtársat kereső embereket. De be tudod állítani a keresőt nem, kor, beszélt nyelvek és hobbi alapján is. Regisztrálni nem kell. Miután megírtad az első leveledet a kiválasztottnak, onnantól már a saját e-mail címeteken keresztül tarthatjátok a kapcsolatot. (Persze lehetőség van arra is, hogy regisztráld magad az oldalon és feladd a saját hirdetésedet.) Ha olyan embert választasz, aki szintén idegen nyelvként tanulja az angolt, akkor sejtheted, hogy adott esetben ő is megizzadt, mire összehozott egy levelet neked. Fontos viszont, hogy csak olyan információkat ossz meg magadról, amiket később sem bánhatsz meg.

studentsoftheworld.png

júl
8

Egyik hatodikos tanítványom egyszer egy bonyolultabb nyelvtani feladatnál nagyot sóhajtott, és letette a ceruzát, mondván, ő ezt úgysem tudja megoldani. Végül is neki az anyukája is megmondta, hogy semmi nyelvérzéke nincsen, lehet, hogy nem is az ő gyereke.

Teljesen elképedtem! - Hogy mondhat anyukád ilyet?

- De hát anyának annyira könnyen megy a nyelvtanulás, nekem meg egyáltalán nem. Azért mondta, hogy nem őrá ütöttem, az tuti.

Szerinted ez a lány el fogja nekem valaha is hinni, hogy ő is meg tud tanulni angolul?

Ha a fül.jpg

 

jún
15

 

jún
15

Ha csak egy kicsi kell már a középfokú nyelvvizsgához, keress meg, és segítek. Nézz ki egy időpontot, és készüljünk együtt:

Az írásbeli vizsga időpontja

A szóbeli
vizsga
időpontja

 

Jelentkezési határidő

2014.07.05.

2014.07.04-07.

angol és német nyelv alap- és középfok

2014.06.18.
szerda

2014.08.02.

2014.08.01-04.

angol és német nyelv alap- és középfok
eszperantó nyelv középfok

2014.07.17.
csütörtök

2014.09.13.

2014.09.12-18.

angol, francia, német és orosz nyelv alap-, közép- és felsőfok
eszperantó, lovári (cigány), olasz és spanyol nyelv alap- és középfok

2014.08.22.
péntek

2014.10.04.

2014.10.03-10.

angol és német nyelv alap- és középfok
francia nyelv középfok
egynyelvű eszperantó és magyar vizsga alap-, közép- és felsőfok

2014.09.15.
hétfő

2014.10.01-22.

arab, beás (cigány), bolgár, cseh, dán, finn, horvát, japán, kínai, latin, lengyel, ógörög, román, ruszin, svéd, szerb, szlovák, szlovén, török, ukrán és újgörög nyelv alap-, közép- és felsőfok

2014.11.08.

2014.11.07-14.

angol, eszperantó, francia, lovári (cigány), német, olasz, orosz és spanyol nyelv alap-, közép- és felsőfok

2014.10.16.
csütörtök

 

És ha egy kis lazításra vágysz:

http://mariavendeghaz.blog.hu/2013/07/25/udvozlunk_a_blog_hu-n_18805

 

már
22

Március 13-tól már lehet regisztrálni a diplomamentő programba azoknak, akik a nyelvvizsga hiányában nem kaphatták kézhez diplomájukat. A tanfolyamok előreláthatólag április végén indulnak majd.

1. Regisztrálj az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. honlapján http://www.ofa.hu/hu/diplomamento+program/kepzesre+jelentkezok/kepzesre+jelentkezok+2.html

2. Add meg a felsőfokú tanulmányaidat

3. Töltsd ki az igényfelmérő lapot. A lap kitöltése még nem minősül jelentkezésnek, az induló tanfolyamokról később kapsz tájékoztatást.

 

 

feb
9

A melléknévfokozás szabályai:

long - longer - the longest

nice - nicer - the nicest

big - bigger - the biggest

happy - happier - the happiest

beautiful - more beautiful - the most beautiful

rendhagyók:

good - better - the best

well - better - the best

bad - worse - the worst

far - farther - the farthest

far- further - the furthest

little - less - the least

much/many - more - the most

Összehasonlítás:

1. alapfok

I am as tall as my brother. Olyan magas vagyok, mint a bátyám.

I am not as tall as my father./ I am not so tall as my father. Nem vagyok olyan magas, mint az apám.

She is as beautiful as a model. Olyan szép, mint egy modell.

2. középfok

My dad is taller than me. Apa magasabb, mint én.

Maths is more difficult than English. A matek bonyolultabb, mint az angol.

3. felsőfok

Tom is the tallest student in the class. Tom a legmagasabb tanuló az osztályban.

Scarlett Johanson is the most beautiful actress ever.  Scarlett Johanson a legszebb színésznő.

Gyakorolj:

1. Írd be a mondatokba a melléknevek megfelelő alakját.

1. I am ___________ (tall) my sister.

2. My mum thinks that cats are ___________ (good) pets than dogs.

3. Cycling is one of ___________ (dangerous) sports.

4. I want to have ___________ (big) car.

5. A blue whale is ___________ (heavy) twenty-five elephants.

6. You look ___________ (thin) last month. Have you lost weight?

7. Bicycles are ___________ (slow) cars.

8. She is ___________ (nice) person I know.

9. What is ___________ (good) film you´ve seen?

10. Computers are ___________ (cheap) mobile phones.

11. Is your brother ___________ (tall) you?

12. I think Spanish is ___________ (easy) Japanese.

13. Our dog is ___________ (nice) your dog.

14. Glass bottles are ___________ (good) plastic bottles.

15. I think Rafael Nadal is ___________(good) tennis player in Spain.

16. Sharks are ___________ (dangerous) other fish.

17. This situation is ___________ (serious) the last one.

18. He is ___________ (smart) his brother.

19. My brother wanted ___________ (expensive) trainers in the shop.

20. Today is ___________ (good) day of the year.

2. Fokozd a mellékneveket,m majd alkoss velük mondatokat.

1. clean

2. easy

3. good

4. dirty

5. fat

6. beautiful

7. sad

8. comfortable

9. hot

10. happy

feb
4

Tavaly egy bejegyzésben én is írtam már arról, hány olyan embert ismerek, aki nyelvvizsga hiányában nem kaphatja kézhez a főiskolai vagy egyetemi diplomáját. Az ő számukra most akad egy újabb reménysugár. A kormány a 2014 márciusától 2015 augusztus 15-ig tartó Diplomamentő programjával nekik kíván segíteni.

Az jelentkezhet, aki

  • már államvizsgázott, de a nyelvvizsga hiánya miatt nem kaphatott diplomát
  • angol vagy német vagy francia alapfokú nyelvtudással rendelkezik (ezt szintfelmérőn mérik-vizsga nem feltétel)
  • nincs hallgatói jogviszonya
  • legfeljebb 35 éves (gyed-en gyes-en lévőknél nincs életkori határ)
  • előny, ha valaki regisztrált álláskereső.

A tanfolyamok 120, 180 vagy 240 órásak.

A tanfolyamnak önköltsége nincs.

A programban először a képzőket választják ki, ezután a képzők hirdetik meg a tanfolyamokat.

A várható időbeosztás minimum heti 6, maximum heti 20 óra.

A végén nyelvvizsgát kell tenni, sikertelenség esetén még legalább kétszer meg kell próbálni. (ezt a jelentkezőnek kell finanszírozni)

Regisztrált munkanélküliek első alkalommal ingyen tehetnek nyelvvizsgát.

Aki 2015. augusztus 15-ig nem tudja bemutatni a nyelvvizsga bizonyítványát, annak a képzés költségének 50%-át vissza kell fizetnie.

dec
29

Mondd fel a telefonodra a következő pozitív állításokat és hallgasd meg őket naponta többször is.

1. Ésszerűen, tudatosan beosztom az időmet.
2. Nem félek hibázni, hibáimból is tanulok.
3. Minden helyzetben megtalálom a jót, a szépet és a nyelvtudás szempontjából is
hasznosat.
4. Örülök annak, hogy napról – napra egyre több angol nyelvű dolgot értek meg.
5. Tudom, miért jó nekem, ha megtanulok angolul
6. Szívesen kipróbálok új módszereket a nyelvtanulásban.
7. Tanulékony vagyok, az új dolgokat örömmel fogadom.
8. Egyedül is képezem magam.
9. Olyan könnyen és gyorsan tanulom az angol nyelvet, mint a gyerekek az
anyanyelvüket.
10. A kitűzött célomat elérem.
11. Az angol nyelvtudásom segítségével jobb állást is találhatok.
12. Bármilyen helyzetben kell használnom a nyelvtudásomat, nyugodt és higgadt
maradok.
13. Minden nap találok legalább 10 percet az angoltanulásra
14. Figyelmemet remekül tudom összpontosítani.
15. Szeretek angol nyelvet tanulni
16. Emlékszem a megtanult dolgokra.
17. Arra koncentrálok, amit megértek
18. Azért tanulok angolul, mert kedvem van hozzá
19. Jó a memóriám.
20. Bármibe is kezdek, sikerre viszem azt.
21. Bátran, lazán és örömmel beszélek angolul.
22. Szorgalmas és kitartó vagyok.
23. Rendet tartok magamban és magam körül.
24. Az élet várt és váratlan módokon gazdagítja angol nyelvtudásomat.
25. Nyitott vagyok minden újra.
26. Van nyelvérzékem, hiszen az anyanyelvemet is meg tudtam tanulni.
27. Angol nyelvtudásom gyarapodásáért én vagyok a felelős.
28. Időről- időre átismétlem az angol nyelv nyelvtanát
29. Szabadon és örömmel fejezem ki gondolataimat és érzéseimet idegen nyelven is.
30. Minden élethelyzetben magabiztos maradok.
31. Hasznosnak találok minden percet, amit nyelvtanulással töltök.
32. Örülni tudok embertársaim nyelvtanulásban elért sikereinek.
33. Saját és mások sikereiből is erőt merítek.
34. Sokat és szívesen olvasok angol nyelven is.
35. Kreatív módszerekkel gyarapítom a nyelvtudásomat
36. A nyelvtani szabályokat könnyen megértem és használni is tudom.
37. Nem csak a végeredményt élvezem, hanem az odavezető utat is.
38. Türelemmel figyelek másokra.
39. Örömmel és bátran kezdek minden új dolog megtanulásának.
40. Elegendő időm, energiám és pénzem van, hogy angol nyelvtudásomat gyarapítsam.
41. Kiejtésem és intonációm közelít a tökéleteshez.
42. Az angol nyelvet olyan szinten sajátítom el, ahogy nekem szükségem van rá.
43. Észreveszem és befogadom az engem körülvevő angol nyelvű információkat.
44. Elfogadom mások segítségét, ötleteit.
45. Van elég időm és türelmem az angoltanuláshoz.
46. Keresem azokat a szituációkat, amikben hasznát vehetem az angol nyelvtudásomnak.
47. Minden héten megtanulok legalább egy húszmondatos szöveget angolul.
48. Tudom, hogyan tudok dolgokat könnyen és gyorsan megtanulni.
49. A megtanult dolgokat használni is tudom.
50. A szövegkörnyezetből könnyen megértem az új szavak jelentését.
51. Aktív szókincsem napról napra gyarapszik.
52. Az angoltudásomat akkor is gyarapítom, amikor már elértem a kitűzött célomat.

dec
25

1. Which song can be heard at the beginning of „Lethal Weapon 1”?

K: White Christmas

L: Rudolph, the red nose…

M: Jingle bells

 

2. What do American people traditionally eat at Christmas?

D: turkey with cranberry-sauce

E: steak with orange sauce

F: fish and chips

 

3. Where do Australian people have dinner at Christmas?

R: at the beach

S: at the church

T: at home

 

4. What do British children hang on for their presents?

O: boots

P: shoes

R: stockings

 

5. What is the name of Christmas songs?

W: Clairs

X: Carolines

Y: Carols

 

6. What is 26th December called in Britain?
C: Boxing Day

D: Skating Day

E: Gifting day

 

7. What is a Christmas pudding made of?

F: cherry

G: peach

H: plum and sultana

 

8. When did Santa Claus live?

Q: in the 2nd century BC

R: in the 3rd-4th century AD

S: in the 19th century

9. Who brings the presents at Christmas in Italy?

G: the fairies

H: the witches

I: Santa Claus

 

10. Where does the Santa Claus come into the house?

R: through the door

S: through the chimney

T: through the window

 

11. What do you have to give him if you want a present?

T: milk and cookies

U: bread and butter

V: fish and chips

 

12. When do British children get their presents?

L: on the 24th of December (in the evening)

M: on the 25th of December (in the morning)

N: on the 26th of December (in the morning)

 

13. Who is the author of “A Christmas Carol”?

A: Charles Dickens

B: Mark Twain

C: William Shakespeare

 

14. Which song can be heard during the bathroom scene in Home Alone?

Q: Jingle Bells

R: Winter Wonderland

S: White Christmas

 

Now, if you are ready, read your circled letters together! What have you got?

____MERRY CHRISTMAS__________

dec
25

Christmas quiz

Címkék: christmas quiz | Szerző: Mrssheperd | 3:39 pm

Answer the questions. Circle the letters of the right answers.

1. Which song can be heard at the beginning of „Lethal Weapon 1”?

K: White Christmas

L: Rudolph, the red nose…

M: Jingle bells

2. What do American people traditionally eat at Christmas?

D: turkey with cranberry-sauce

E: steak with orange sauce

F: fish and chips

3. Where do Australian people have dinner at Christmas?

R: at the beach

S: at the church

T: at home

4. What do British children hang on for their presents?

O: boots

P: shoes

R: stockings

5. What is the name of Christmas songs?

W: Clairs

X: Carolines

Y: Carols

6. What is Christmas Day called in Britain?
C: Boxing Day

D: Skating Day

E: Gifting day

7. What is a Christmas pudding made of?

F: cherry

G: peach

H: plum and sultana

8. When did Santa Claus live?

Q: in the 2nd century BC

R: in the 3rd-4th century AD

S: in the 19th century

 

 

9. Who brings the presents at Christmas in Italy?

G: the fairies

H: the witches

I: Santa Claus

10. Where does the Santa Claus come into the house?

R: through the door

S: through the chimney

T: through the window

11. What do you have to give him if you want a present?

T: milk and cookies

U: bread and butter

V: fish and chips

12. When do British children get their presents?

L: on the 24th of December (in the evening)

M: on the 25th of December (in the morning)

N: on the 26th of December (in the morning)

13. Who is the author of “A Christmas Carol”?

A: Charles Dickens

B: Mark Twain

C: William Shakespeare

14. Which song can be heard during the bathroom scene in Home Alone?

Q: Jingle Bells

R: Winter Wonderland

S: White Christmas

 

Now, if you are ready, read your circled letters together! What have you got?

___________________________________________

 

dec
25

Angels we have heard on high
Sweetly singing o'er the plains,
And the mountains in reply
Echoing their joyous strains.

Gloria, in excelsis Deo!
Gloria, in excelsis Deo!

Shepherds, why this jubilee?
Why your joyous strains prolong?
What the gladsome tidings be
Which inspire your heavenly song?

Gloria, in excelsis Deo!
Gloria, in excelsis Deo!

Come to Bethlehem and see.
Christ Whose birth the angels sing;
Come, adore on bended knee,
Christ the Lord, the newborn King.

Gloria, in excelsis Deo!
Gloria, in excelsis Deo!

See Him in a manger laid,
Whom the choirs of angels praise;
Mary, Joseph, lend your aid,
While our hearts in love we raise.

Gloria, in excelsis Deo!
Gloria, in excelsis Deo!

júl
17

A címet nem én találtam ki, kölcsönvettem, mert tetszik. Az fn.hir.24 cikke azt taglalja, hogy melyik felsőoktatási intézményben a hallgatók hány százaléka nem kaphatta meg a diplomáját a nyelvvizsga bizonyítvány hiánya miatt.

http://fn.hir24.hu/itthon/2013/07/16/beragadt-a-diplomak-fele/

Ez az írás talán meggyőz arról, hogy hajts rá a nyelvvizsgára még középiskolás éveid alatt. Jobban jársz! Hogy miért?

Középiskolában napi szinten rá vagy kényszerítve a tanulásra. Nem csak a nyelvtanulásra, hanem minden másra, hiszen egyik napról a másikra készülnöd kell.

Van egy héten minimum három nyelvórád.

A tantervi követelmények takarják a középfokú nyelvvizsga nyelvtani és szókincsbeli követelményeit.

Nem kell dolgoznod és gyereket nevelned, CSAK tanulnod.

Akkor mi tart vissza?