Megtanítalak angolul

Megtanítalak angolul

Beragadt diplomák

2013. július 17. - Mrssheperd

A címet nem én találtam ki, kölcsönvettem, mert tetszik. Az fn.hir.24 cikke azt taglalja, hogy melyik felsőoktatási intézményben a hallgatók hány százaléka nem kaphatta meg a diplomáját a nyelvvizsga bizonyítvány hiánya miatt.

http://fn.hir24.hu/itthon/2013/07/16/beragadt-a-diplomak-fele/

Ez az írás talán meggyőz arról, hogy hajts rá a nyelvvizsgára még középiskolás éveid alatt. Jobban jársz! Hogy miért?

Középiskolában napi szinten rá vagy kényszerítve a tanulásra. Nem csak a nyelvtanulásra, hanem minden másra, hiszen egyik napról a másikra készülnöd kell.

Van egy héten minimum három nyelvórád.

A tantervi követelmények takarják a középfokú nyelvvizsga nyelvtani és szókincsbeli követelményeit.

Nem kell dolgoznod és gyereket nevelned, CSAK tanulnod.

Akkor mi tart vissza?

A bejegyzés trackback címe:

https://megtanitalakangolul.blog.hu/api/trackback/id/tr965409370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csillaberk 2013.07.17. 23:38:31

"Nem kell dolgoznod és gyereket nevelned, CSAK tanulnod."

Ez biztos sokakra igaz, de nekem elég keményen kellett dolgoznom. Arról nem is álmodhattam volna, hogy sulin kívül nyelvórára járjak, mert amit kerestem ment a rezsibe, mivel a szüleim munkanélküliek voltak. 12.-ben apám biztonsági őr lett, de nem oldott meg semmit.
Az iskolai nyelvoktatás nálunk abból állt, hogy a könyvet és a munkafüzetet töltöttük ki. Egy adott nyelvtani sablont követve oldottunk meg 15-20 feladatot, a legbutábbnak is ment az óra közepére és kevesen emlékeztek a következő óra végére.

"Van egy héten minimum három nyelvórád."
A hét egy napján volt 4 éven át.
9.-ben szerda 5. 6. és 7. órában.
10.-ben csütörtökön, 11.-ben és 12.-ben pénteken. 12.-ben 6. 7. és 8. órában.

Tudom, hogy nem egyedi a helyzetem/helyzetünk. Sokunknak nem ért sokat a gimis nyelvoktatás. Pedig örültem volna valamiféle szilárd angoltudásnak.
Aztán külföldön felszedtem, de ez más tészta.
süti beállítások módosítása